Bosu

Co je BOSU

BOSU je moderní a oblíbený systém cvičení určený pro komplexní zpevnění svalů celého těla, který má pozitivní vliv na zdravé držení těla, fyzickou kondici a redukci tuku.

BOSU je zkratka pro „ both sides up = obě strany nahoru „.Je to speciálně vyvinutá nafukovací kopule BOSU Balance Trainer, která se při cvičení používá jak stranou rovnou, tak vypouklou.

Pro koho je BOSU cvičení

Cvičení na BOSU je vhodné pro ženy i muže všech věkových kategorií ať už se jedná o vrcholové sportovce, nebo ty, kteří cvičí doma pro zdraví.

Cvičení je vyjímečné v tom, že zapojuje nejen vědomě ovládané svaly, ale i hluboké kosterní a další důležité svaly, které na rozdíl od našich prapředků vinou moderního životního stylu nepoužíváme a které zajišťují správné držení těla. Ochablost těchto svalů pak zapříčiňuje velmi časté bolesti zad a kloubů. BOSU Balance Trainer byl původně vyvinutý pro rehabilitaci.

Cvičení na BOSU a výhody

BOSU cvičení je určený pro širokou škálu tréninků od balančních či rehabilitačních až po posilovací a cardio tréninky.

Každá lekce BOSU trvá cca hodinu, kdy na začátku lekce probíhá zahřívací fáze a na konci pak protahovací cviky.

Hodina BOSU probíhá v aerobním pásmu, takže dochází k účinnému spalování tuků za současného tvarování a zpevňování těla.

BOSU cvičení komplexně posiluje svaly celého těla, zpevňuje šlachy a vazy, zajistí lepší koordinaci pohybu, držení těla a jako každá fyzická aktivita má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém a redukci tuku.

Odměnou Vám tedy bude štíhlejší postava, pevnější tělo a pravidelné cvičení může pomoci odstranit bolesti zad a šíjových svalů a vypracovat Vaše břišní svaly lépe než kterákoliv jiná technika cvičení či tréninkový stroj.

 

Typy cvičení

Z hlediska zaměření lze BOSU cvičení využít k několika typům tréninků, které se v jednotlivých hodinách prolínají a liší se náročností a intenzitou.

Na spalování tuků je nejvhodnější  Bosu Cardio, na posílení svalů a jejich zpevnění je zaměřeno Bosu Core.

BOSU CARDIO :

Pro spalování tuků je nejlepší kardio trénink, který se cvičí při vyšší tepové frekvenci (60 - 70% max. tepové frekvence).

Struktura hodiny:

1. 30 minutový cardio trénink s jednoduchou choreografií, doplněné například kruhovým či intervalovým tréninkem

2. floor work - posilování všech partií těla ( pro zvýšení efektivity se používají i další cvičební pomůcky - gumy, činky, overbally)

3. závěrečné protažení 

Cvičení nijak nezatěžuje klouby!!!

Garantujeme propocená trika a příjemné vyčerpání :)

 BOSU CORE :

Díky BOSU Core zpevníte nejen hluboké břišní a zádové svaly (core), ale i ostatní části těla. Vytvarujete si svou postavu, která bude na pohled pevnější a štíhlejší!
Lekce jsou zaměřené na posilování hlubokých svalů těla, zvýšení ohebnosti a vytrvalosti, odstranění bolesti páteře a tvarování pevných, dlouhých a štíhlých svalů.

Po úvodním protažení  ve stoje se plynule přechází do sedu (kleku). Šetrnými rotacemi se aktivuje páteř i všechny důležité svaly středu těla.

Důležité je provedení a respektování limitů vlastního těla.

Cvičení nijak nezatěžuje klouby!!!

Cvičí se bez obuvi.

BOSU MIX :

je kombinací Bosu Cardio, Bosu Core a důkladného protažení.

1. fáze je 20 minutový cardio trénink na zahřátí

2. fáze je 30 minut posilovacích a balančních cviků

3. fáze je 10 minut deep stretching - důkladné protažení svalů celého těla

Cvičení nijak nezatěžuje klouby!!!

Co s sebou na lekci

  • pohodlné oblečení
  • pevnou obuv (Bosu Cardio, Bosu Mix)
  • ručník
  • pití